Novatore, gehuisvest in een nieuw kantoor in het recent gerenoveerde WTC midden in het centrum van Rotterdam, bestaat binnenkort pas vier jaar. Toch heeft Novatore haar stempel al op veel plaatsen mogen achterlaten met aansprekende resultaten en tevreden klanten als gevolg.
De basis voor dit alles ontstond in de voorafgaande 25 jaar waarin twee van de oprichters onder meer werkzaam waren bij Ernst & Young Consulting. In die jaren werd de basis gelegd voor de manier waarop we werken en tegen vraagstukken aankijken. Niet als een van de vele leveranciers, maar als echte partner van de klant, één die écht naast hen staat.
Daarbij worden trajecten niet alleen bedacht, maar ook gerealiseerd. En wel op zo'n manier dat die aansluit bij hoe de klant het voor zich zag. Hier past dan ook geen standaard aanpak bij, maar een duidelijke visie. Die is gebaseerd op jarenlange ervaring met complexe vraagstukken en bijzondere situaties, die soms al heel lang op slot leken te zitten voordat wij gevraagd werden. Met oog voor ieders belangen, zowel die van de opdrachtgever, andere betrokkenen, maar ook die van hun medewerkers en niet te vergeten die van de klanten van de organisatie waar we voor werken.
Innovatie als motor voor digitale transformatie
Novatore heeft zich in de afgelopen jaren ook ontwikkeld tot een aantrekkelijke werkgever, die altijd samen met veelal technische partners bijzondere resultaten behaalt op de meest uiteenlopende terreinen binnen de overheid. Met als centrale thema: innovatieve oplossingen voor content management als motor voor de digitale transformatie in ketenverband.
Met content management doelen we ook op de wijze waarop documenten in ketenverband worden uitgewisseld. Wij zijn altijd op zoek naar hoe het nog slimmer kan en sluiten daarbij geen enkele samenwerking op voorhand uit. Zolang je duidelijk bent in je intenties en je de klant betrekt bij wat je doet, krijg je veel, zo niet alles voor elkaar. Ook op terreinen waar klanten het soms niet verwachten. Binnen Justitie, de Rechtspraak, de Kinderbescherming, maar ook gemeenten en andere organisaties binnen de rijksoverheid. En altijd op een eerlijke en prettige manier van samenwerken.
‘Ondernemende medewerkers’
Hans: “Medewerkers van Novatore worden niet zomaar gevraagd om te komen helpen binnen een organisatie. Het zijn veelal complexe en bestuurlijk lastige vraagstukken waarbij een beroep wordt gedaan op onze kennis en ervaring. Het is dan ook erg mooi om te zien hoe bij dit soort opdrachten ook jonge talenten hun toegevoegde waarde op vernieuwende en creatieve wijze ten toon spreiden. Tezamen met ervaren collega’s gaan ze aan de slag waarbij zij volop de ruimte krijgen om activiteiten op te pakken en ideeën in te brengen over hoe iets beter kan. Deze manier van werken past dan ook heel goed bij onze visie op ‘ondernemende medewerkers’.”
Stef: “Bij Novatore staat het beoogde resultaat weliswaar centraal, maar relaties zijn minstens net zo belangrijk. Hard werken en een goede sfeer gaan daarbij hand in hand. Liever een slimme oplossing dan alleen maar doorpakken. Maar als het erom spant, zetten wij ons tot het uiterste in. Natuurlijk wel in goede balans tussen werk en privé, ook daar houden we oog voor. Zowel voor onze collega’s als voor de klant. In onze partnerships is het niet veel anders; we beschouwen de relatie en het onderlinge vertrouwen als een belangrijk en waardevol goed. Een voorbeeld hiervan is de BOA-app die in relatief korte tijd samen met Plamo en Sphereon is ontwikkeld. Een mooi staaltje werk als uitkomst van een bijzondere samenwerking waar de energie van afstraalt en waar we als partners en klanten opereren als één team en gaan voor een gewenst resultaat.”
Ambitieus? Jazeker!
Bij de oprichting stond niet onze groeiambitie voorop, maar de wijze waarop we jong talent willen laten ontwikkelen en laten delen in het resultaat. Dat zie je niet alleen terug in de manier waarop we onze arbeidsvoorwaarden invullen, maar ook onze sponsoring die doelbewust is gericht op jonge sporters die we graag een kans geven om zich te bewijzen.
Vanuit die gedachte is ook ons beloningsmodel ontwikkeld, dat recht doet aan de individuele prestaties, maar tegelijkertijd oog heeft voor de bijdrage van de medewerkers aan het geheel. Met als doel om ondernemende medewerkers te laten doorgroeien tot creatieve ondernemers. De reacties op deze zienswijze zijn zonder uitzondering positief en we zijn blij dat we met dit adviesbureau jonge collega's de ruimte en kansen kunnen bieden om zich in enkele jaren tot volwaardig adviseur te ontplooien.
Comments